آیا غول‌های خودروسازی آلمانی می‌توانند از سایه چین بیرون بیایند؟

آیا غول‌های خودروسازی آلمانی می‌توانند از سایه چین بیرون بیایند؟
صنعت خودروسازی آلمان، که هنوز نماد فناوری و کیفیت در بسیاری از کشورهای جهان است، اکنون با بحرانی عمیق دست و پنجه نرم می‌کند. در حالی که برندهای آلمانی همچنان در بسیاری از کشورها جایگاهی ممتاز دارند، بازار چین (بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان) دیگر به آن‌ها روی خوش نشان نمی‌دهد. این تغییر روند، زنگ خطری جدی برای غول‌های خودروسازی اروپایی است.
ادامه مطلب

«وردک» صنعت خودرو!

«وردک» صنعت خودرو!
اگر پدیده‌ها و صنایع به "وردک"های ضروری مجهز نباشند در حرکتشان به مشکل بر می‌خورند. حال پرسش این است که صنعت خودرو باید به چه "وردک"هایی مجهز می‌شد؟ که نشده است؟  "وردک" لازم و ضروری این صنعت در آینده چیست؟  به تعبیری دیگر چه چیزی در جهیزیه صنعت خودرو کم است که چرخ آن به خوبی نمی چرخد؟
ادامه مطلب

هوا بس ناجوانمردانه آلوده ست!

هوا بس ناجوانمردانه آلوده ست!
نقل‌قول جالبی از مسعود تجریشی، معاون اسبق سازمان محیط‌زیست، درباره آلودگی هوای تهران دیدم؛ ایشان گفته که «علت اینکه در زمستان ۷۵ درصد ذرات در سطح پایین آسمان تجمع پیدا می‌کنند به کامیون‌ها و اتوبوس‌ها برمی‌گردد. گازوئیل مصرفی در ایران گوگرد دارد. اتوبوس‌های خوب ما بیرون شهر در حال ترددند و اتوبوس‌های قدیمی در داخل شهر! حتی اتوبوس‌های ایران ناسیونال ساخت قبل از انقلاب در تهران مشغول تردد و آلودگی هستند. کامیون‌های قدیمی مانند ماک، شب‌ها در تهران تردد دارند و باعث افزایش آلودگی می‌شوند.»
ادامه مطلب

ظرفیت‌های موجود را دریابیم! یادداشتی درباره کارخانه نوآوری پاریس و مدیرعامل ایرانی‌اش رکسانا ورزا

ظرفیت‌های موجود را دریابیم! یادداشتی درباره کارخانه نوآوری پاریس و مدیرعامل ایرانی‌اش رکسانا ورزا
در اقلیم کسب و کار خودروی ایران، هم ظرفیت‌های فیزیکی خالی بسیاری وجود دارد؛ هم ایده‌های بسیار کار آمد و هم ذخایر مدیریتی چونان رکسانا، اما سوله های بی سرنوشتی، ایده‌های  نیازموده و انسانهای به کنار واداشته شده، کار را بجایی نامطلوب رسانده، می‌توان با بکارگیری ظرفیتهای خالی، ایده‌های جدید و مدیران مجرب سرنوشتی دیگر برای خودروسازی رقم زد.
ادامه مطلب

مدیریت بر دل‌ها

مدیریت بر دل‌ها
هرچه به زمان برگزاری همایش «مدیریت بر دل‌ها» نزدیکتر می‌شویم؛ بیشتر به یاد مرحوم «مجتبی کاشانی» می‌افتیم. استاد مجتبی کاشانی در سال ۱۳۲۷ و در خانواده‌ای معمولی در مشهد پا به دنیا گذاشت تا آنکه پس از اخذ دیپلم برای تحصیل در رشته اقتصاد وارد دانشگاه شیراز شد و فوق لیسانس خود از مرکز مطالعات مدیریت وابسته به دانشگاه هاروارد دریافت کرد و دوره‌های صنعتی و مهندسی صنایع را نیز در کشور ژاپن گذارند.
ادامه مطلب

آینده فروشی در جاده مخصوص! گفتمانی پیرامون خودروهای برقی

آینده فروشی در جاده مخصوص! گفتمانی پیرامون خودروهای برقی
در حالی که پیشرفت‌های فناوری هم هیجان‌آورند و هم همراه با عدم قطعیت. برای بسیاری از خودروسازان، سودآوری در حوزه برقی سازی هنوز دور از دسترس است و آسیب‌پذیری‌های زنجیره تأمین ممکن است روند رشد را مختل کند. آینده‌ حمل و نقل پایدار پر از قطعیت و عدم قطعیتهای فن آوری ارجح است. دولت‌ها در سراسر جهان قوانین سختگیرانه‌تری برای کاهش انتشار گازها وضع کرده‌اند که خودروسازان را به سمت برقی‌سازی سوق می‌دهد ـ چه آماده باشند یا نه. پیشرفت‌های تکنولوژیکی با سرعتی شگفت‌آور رخ می‌دهند: باتری‌هایی با برد بیشتر و زمان شارژ کوتاه‌تر. اما آیا این نوآوری‌ها برای جذب سرمایه بخش خصوصی کافی خواهند بود؟
ادامه مطلب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش