رونمایی از خودروی گراهام پیچ

رونمایی از خودروی گراهام پیچ
روز جمعه بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه و مصادف با روز موزه و میراث‌فرهنگی از خودروی گراهام پیچ در محل موزه خودروهای تاریخی ایران رونمایی شد. این خودرو از جمله خودروهای وارداتی در اواخر دهه ۲۰ و اوایل دهه ۳۰ شمسی است.
ادامه مطلب

نشست صمیمانه اصحاب روابط عمومی خودروسازان

نشست صمیمانه اصحاب روابط عمومی خودروسازان
روابط‌عمومی‌ها در روان‌شدن امور نقش بارزی دارند. آیینه تمام‌نمای تجلی افکار درون سازمانند و مجرای ساماندهی افکار عمومی. نداشتن روابط‌عمومی برای سازمان مانند نداشتن سر بر تن  است.  امروز به همت محمد جمیل صفری از پیش‌کسوتان ارتباطات سایپا بسیاری از دوستان را بعد از سال‌ها ملاقات کردیم، شاید تنها سخن این جمع را بتوان در یک جمله خلاصه کرد: باید تا دیر نشده  این ساختار را احیا کرد. باید چشم سازمان را گشود باید این پل ارتباطی را دوباره ساخت.
ادامه مطلب

مراسم رونمایی از خودروی «گراهام پیچ»

مراسم رونمایی از خودروی «گراهام پیچ»
روز جهانی موزه مناسبتی بین‌المللی است که هر ساله روز ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود. این رویداد هر ساله یک موضوع مشخص را برجسته می‌کند و فرصتی را به متخصصین موزه که امکان دیدار مستقیم با مردم را به دست بیاورند و چالش‌هایی که موزه با آن روبرو می‌باشد را برجسته می‌کند. در واقع هدف این است که موزه جایگاه خود را به عنوان که یک نهاد غیر خصوصی و دائمی برای عموم مردم به دست بیاورد. نهادی که در خدمت و توسعه جامعه است که میراث ملموس و ناملموس بشریت را در هر کشور نگهبانی می‌کند و محیطی را برای اهداف آموزشی، مطالعه و شناخت با گذشته ایجاد می‌کند.
ادامه مطلب

«خودرو» میراث فرهنگی

«خودرو» میراث فرهنگی
«اندیشکده خودرو» بر این باور است که گسترش و گستردگی صنایع خودروسازی دنیا اتفاقی نیست؛ بلکه در پس هر آینده‌ی پر رونقی؛ یک گذشته پر تلاشی وجود داشته است که شالوده آینده بر آن استقرار یافته است. این شالوده که میراث صنعتی کشورهاست به بهایی بس گزاف به دست آمده و نباید از کنار آن بی اعتنا عبور کرد. ثبت و ضبط این میراث و گفتگو پیرامون آن یکی از اهداف اندیشکده خودرو است. همانگونه که از نام این نهاد بر می‌آید تعامل و تضارب اندیشه‌ها وجه همت این سازمان بوده و برنامه‌های متعددی برای دستیابی به این هدف تبیین گردیده است.
ادامه مطلب

اعلام نتایج نظرسنجی انتخاب معلم برتر در حوزه «کسب‌و‌کار خودرو»

اعلام نتایج نظرسنجی انتخاب معلم برتر در حوزه «کسب‌و‌کار خودرو»
اندیشکده خودرو به مناسبت روز معلم طرحی را با عنوان انتخاب معلم برتر در حوزه «کسب و کار خودرو» مطرح نمود. در این طرح از مخاطبین درخواست شده بود که «نام ۵ نفر از موثرترین آموزگاران و معلمانی را که به عقیده شما می‌توان آن‌ها را در زمره «برترین معلمان حوزه کسب‌وکار خودرو» برشمرد. اندیشکده خودرو با احترام به نظرات مشارکت‌کنندگان از بین ایمیل‌های دریافتی نام ۵ نفر که بیشترین آرا را به خود اختصاص داده بودند به عنوان معلم برتر به شرح زیر شناسایی نمود.
ادامه مطلب

پیوند «کار» و «اندیشه»؛ به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم

پیوند «کار» و «اندیشه»؛ به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم
دو روز در اردیبهشت اهمیت ویژه‌ای دارند؛ ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر و ۱۲ اردیبهشت روز معلم؛ یکی در تجلیل از کنش و دیگری در ارتقای بینش؛ یکی نماد «اندیشه» و دیگری بیانگر «کار»؛ صنعت خودرو تجلی‌گاه پیوند این دو عنصر مهم است؛ «کار» و «اندیشه». هرچه این پیوند عمیق‌تر باشد فرایندها و فرآورده‌های صنعت خودرو بهینه‌تر خواهد بود و هر چه این پیوند ضعیف‌تر باشد رنج صنعت و مردمانی که از محصولات این صنعت بهره می‌برند افزون‌تر خواهد شد؛
ادامه مطلب

انتخاب معلم برتر در حوزه «کسب‌و‌کار خودرو»

انتخاب معلم برتر در حوزه «کسب‌و‌کار خودرو»
«اندیشکده خودرو» در نظر دارد به مناسبت روز معلم؛ و گرامی‌داشت تمامی کسانی که در توسعه و پیشرفت مباحث آموزشی صنعت خودرو فعالیت کرده‌اند؛ نظرسنجی مختصری انجام دهد. به همین مناسبت بسیار خشنود خواهیم شد حداکثر تا تاریخ هفتم اردیبهشت ماه نام 5 نفر از موثرترین آموزگاران و معلمانی را که به عقیده شما می‌توان آنها را در زمره «برترین معلمان حوزه کسب و کار خودرو» برشمارد به همراه ذکر کوتاهی از چرایی این انتخاب به ایمیل...
ادامه مطلب

«روزگاری نو»؛ «اندیشه نو»

«روزگاری نو»؛ «اندیشه نو»
مهم‌ترین ویژگی و مفهوم نوروز مفهوم «نو شدن» است. این نو شدن در ظاهر و باطن مراحل مختلف و گوناگونی دارد؛ مهمترین آن این است که «ذهن‌های خود را نو کنیم» و پنجره‌ای باز کنیم تا «اندیشه‌های جدید به رفتارمان بتابند»
ادامه مطلب

شکوفه «اندیشیدن» در سرزمین خودروسازی

شکوفه «اندیشیدن» در سرزمین خودروسازی
از بهمن ماه سال 1402 بذر نهالی تحت عنوان «اندیشکده خودرو» به منظور ترویج پرسشگری از یک سو و افزایش تعامل و تضارب اندیشه‌ها از سوی دیگر در جاده مخصوص کاشته شد؛ این نهاد که خود را «مرجعی مستقل، پیشتاز، اثرگذار و قابل اعتماد برای توسعه راهکارهای مدیریتی و حکمرانی سازمانی در زنجیره ارزش خودرو» می‌داند؛ در صدد است با ایجاد سازوکارهای متناسب، به یاری تمام خیرخواهان زنجیره ارزش تولید خودرو؛ پنجره‌ای رو به توسعه اندیشه در صنعت خودرو باز نماید.
ادامه مطلب

«سایپا» زایش تکاپوی بین‌المللی

«سایپا» زایش تکاپوی بین‌المللی
در بین تمامی صنایع؛ صنعت خودروسازی بیش از سایر صنایع بین‌المللی است و این صنعت بین‌المللی برای رشد و توسعه خود نیاز به دو عامل مهم دارد سرمایه‌گذاری و ارتباطات بین‌المللی؛ تولد سایپا در 1345؛ پدیده‌‌ای است که به ما نشان می‌دهد، اگر فضای کسب و کار مهیا باشد صنایع بیشرویی قادرند در خاک کشور جوانه بزنند و موجبات رشد و توسعه را فراهم آورند.
ادامه مطلب