«اندیشکده خودرو» بازوی تصمیم‌گیری

 

اندیشکده خودرو به مناسبت بزرگداشت روز مهندسی چهارم اسفند ماه همایشی را با حضور دانشجویان برتر رشته‌های مهندسی در سالن همایش شهید سلیمانی شرکت پارس خودرو برگزار کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در ابتدا شرکت‌های: سایپا؛ پارس خودرو؛ ایران خودرو؛ بهمن موتور و شرکت برنز از گروه آذین خودرو پذیرای گروه‌های دانشجویی بودند؛ دانشجویان در این بازدید با توانمندی‌های خودروسازان آشنا شدند و پس از برنامه بازدید و پذیرایی به سالن همایش شرکت پارس خودرو آمدند.

همایش اصلی با حضور دکتر سید حامد عاملی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت؛ دکتر حسین‌زاده مدیر عامل شرکت پارس خودرو؛ دکتر قاسمیان ریاست دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت؛ دکتر الوند مدیر عامل شرکت مهرکام پارس و سایر مدیران پر سابقه خودرویی کشور برگزار گردید.

مهندس مرتضی شفیعی؛ یکی از پر سابقه‌ترین مهندسان جاده مخصوص و عضو هئیت مدیره ایران خودرو سخنران نخست این همایش بود. وی با تمرکز بر روز مهندسی به مقوله چالش‌های مهندسی در جاده مخصوص پرداخت و گفت: مهندس زمانی معنا دارد که منابع محدود باشد.

مهندس مهدی رجبعلی مدیر عامل شرکت ایپکو با ایضاح این نکته که بود و نبود مهندسی چه مشکلاتی ایجاد می‌کند به ترندهای مهندسی در آینده جاده مخصوص پرداخت.

مهندس شاهین عذبی عضو هیئت مدیره سایپا یدک با اشاره به سابقه و ریشه لغت مهندسی گفت مهندس به «چرا» نمی‌پردازد بلکه بر «چطور» متمرکز است.

سخنران پایانی این همایش دکتر علی میرزایی سیسان بود که از تجربه مهاجرت و چالش‌های این پدیده برای دانشجویان سخن گفت و به سوال‌های دانشجویان در این حوزه پاسخ داد. او بر اهمیت منابع انسانی؛ وظیفه صنعت در جذب حرفه‌ای و غیر سلیقه‌ای دانشجویان تاکید کرد.

دکتر سید حامد عاملی معاون وزیر صمت که میهمان ویژه این سمینار بود در جمع‌بندی پایانی همایش گفت: سرنوشت همه ما در تعیین سرنوشت خود در گرو سیاست های کشور است و مجموعه صنعت، واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی در حالی که کارشان را به درستی انجام می‌دهند در گلوگاه هایی که باید این امور را قاعده مند کنند موفق نیستند و باید به سمتی رویم که این قواعد به درستی و قانونمند نهادینه شود. او با تاکید بر اهمیت صنعت پیشران خودروسازی ادامه داد: باید این صنعت را به سمت قاعده‌مندی و تصمیم‌گیری درست هدایت کنیم که متاسفانه در حال حاضر این مهم وجود ندارد لذا با ایجاد ساختارهای مناسب و قاعده‌مند، «نظیر اندیشکده خودرو»، نظام تصمیم سازی را به عنوان بازوهایی برای نظام تصمیم‌گیری قرارداده و ساختارها را اصلاح نماییم و کار را به مراکز علمی بسپاریم که در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت فعالانه داشته باشند.

دکتر بهمن حسین زاده عضو هیات مدیره ومدیر عامل شرکت پارس خودرو نیز که میزبان این همایش بودند ضمن تبریک روز مهندس گفت: روز مهندس فرصتی است تا از تلاش ها و دستاوردهای این عزیزان در صنعت خودرو تقدیر شود و نقش بی بدیل مهندسان به عنوان قلب تپنده صنعت را در پیشرفت خودروسازی که یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی و فن آوری هر کشوری است مغتنم بشماریم. دکتر حسین زاده در پایان خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این سمینار اظهار داشت: نقش ارزنده شما تنها به توسعه فن آوری محدود نمی شود شما به عنوان مهندسان آینده مسئولیت بزرگ طراحی خودروهایی را که نه تنها نیازهای روز را برطرف سازد بلکه آینده ای بهتر را برای نسل ها تضمین کند.
 

وب‌سایت  |  اینستاگرام  |  واتس‌اَپ  |  تلگرام  |  آپارات  |  یوتیوب  |  احمد فرهادی

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده