مراسم رونمایی از خودروی «گراهام پیچ»

 

 

«اندیشکده خودرو» با همکاری «موزه خودروهای تاریخی ایران» بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز جهانی موزه مراسم رونمایی از خودروی «گراهام پیچ» را برگزار می‌نماید

روز جهانی موزه مناسبتی بین‌المللی است که هر ساله روز ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود. این رویداد هر ساله یک موضوع مشخص را برجسته می‌کند و فرصتی را به متخصصین موزه که امکان دیدار مستقیم با مردم را به دست بیاورند و چالش‌هایی که موزه با آن روبرو است را برجسته می‌کند. در واقع هدف این است که موزه جایگاه خود را به‌عنوان که یک نهاد غیرخصوصی و دائمی برای عموم مردم به دست بیاورد. نهادی که در خدمت و توسعه جامعه است که میراث ملموس و ناملموس بشریت را در هر کشور نگهبانی می‌کند و محیطی را برای اهداف آموزشی، مطالعه و شناخت با گذشته ایجاد می‌کند. در نتیجه روز جهانی موزه امکانی است برای بالابردن آگاهی عمومی در مورد نقش موزه در توسعه جامعه امروز.

 

شرکت گراهام پیچ

برادران گراهام (جوزف، رابرت و ری آ) کارآفرینانی بودند که پیش­تر با شرکت­هایی چون فورد و دوج همکاری می­کردند. در سال ۱۹۲۷م. آن­ها تصمیم گرفتند که به‌تنهایی وارد تجارت خودرو شوند. به این منظور شرکت خودروسازی پیچ - دیترویت که خودروهای پیچ و جیوت را تولید می­کرد را خریداری و به تولید خودروهای گراهام پیچ با موتورهای ۶ و ۸ سیلندری پرداختند.

شرکت گراهام پیچ در سال ۱۹۲۷م. معرفی شد. نشان این شرکت توسط مجسمه‌سازی به نام لورادو تافت (Lorado Taft) طراحی و اجرا شد که تصویر سه برادر گراهام را با کلاه و جلیقه سربازان رومی نشان می­دهد. این طرح مُعَرف شرافت و وفاداری بود.

شرکت در مسابقات رانندگی و موفقیت در آن، موجب افزایش فروش خودروهای گراهام پیچ شد. برادران گراهام برای تولید بیشتر، شرکت بدنه­سازی وین (Wayne Body Company) در میشیگان را خریداری کردند، همچنین به دلیل نبود بخش ریخته­گری برای تولید موتور، با شرکت کانتیننتال قرارداد تولید موتور امضا شد.

خودروی گراهام پیچ در دو مدل سدان و کوپه در سال ۱۹۲۷م. ساخته و در ۱۹۲۸م. به بازار عرضه شد. عرضه این مدل خودروی استاندارد با قیمت پایین موردتوجه مردم قرار گرفت و تنها یک سال پس از عرضه به رکورد ۷۳۰۰۰ دستگاه رسید. تولید این مدل تا سال ۱۹۳۲م. ادامه داشت که بعدها نمونه­های جدیدتر جایگزین آن گردید که تنها با نام گراهام معرفی می­شد.

در سپتامبر ۱۹۴۰م. تولید خودروهای گراهام به دلیل تمرکز بر تولیدات نظامی (جنگ جهانی دوم) موقتاً متوقف گردید. پس از آن تلاش­هایی برای شروع به کار دوباره شرکت انجام شد؛ اما بدون نتیجه، شرکت خودروسازی گراهام برای همیشه تعطیل شد.

 

مشخصات خودروی گراهام پیچ ۶۱۵ سدان  (Graham-Paige 615 sedan)

موتور: ۶ سیلندر خطی

مصرف سوخت: بنزین

انتقال سرعت: ۳سرعته دستی

قدرت: ۶۳ اسب بخار

فرم اتاقسدان ۵ سرنشین

 

وب‌سایت  |  اینستاگرام

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش