مه‌شکن

رانندگی در هوای مه آلود وقتی که دید کم می‌شود و همه چیز در غباری از مه فرو می‌رود، بسیار دشوار است. در چنین حالتی مهمترین کاری که می‌توان هنگام رانندگی انجام داد اطمینان از روشن بودن چراغ‌های مه شکن است. این چراغ‌ها برای سایر رانندگان در جاده قابل رویت هستند و قادرند به عنوان راهنما به عبور مطمئن از یک فضای مه آلود کمک نمایند.
در کشور ما صنعت خودروسازی به ویژه پس از انقلاب اسلامی همواره در زمره صنایع مادر و استراتژیک بوده و صنعت خودروسازی به عنوان دومین شاخص مهم اقتصاد ملی پس از صنعت نفت و گاز همواره مورد توجه و حمایت سیاست‌گذاران قرار گرفته است. لیکن نگاه‌های غیرکارشناسی و کوتاه‌مدت باعث شده در حال حاضر این صنعت استراتژیک با مشکلات جدی مواجه باشد و خودروهای تولیدی از جهات مختلفی مانند:  کیفیت، تنوع، ایمنی و قیمت از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و نتوانسته است رضایت مشتریان داخلی خود را تامین نماید. گویی که هم اکنون صنعت خودروسازی در فضایی مه آلود حرکت می‌نماید یکی از بهترین راهکارها برای عبور از چنین فضایی روشن کردن «چراغ‌های مه شکن» است.
راهکار:

سلسله نشست‌های تخصصی صنعت خودرو

«مه‌شکن» با دعوت از افراد خبره و نخبه و با ایجاد فضای تفکر انتقادی می‌کوشد با طرح موضوعات مبتلا به صنعت خودروسازی به سهم خود در ایضاح مفهمومی پاره‌ای از این مشکلات؛ نوری بر تاریکخانه‌ای که فراگرد اذهان عمومی شکل گرفته بتاباند. قطعاً چنین کوششی تنها بخشی کوچک از کاریست بزرگ که باید به یاری تمامی دست اندرکاران صنعت خودروسازی صورت بپذیرد. افراد خبره و نخبه جهت شرکت در سلسله نشست‌های «مه شکن» متناسب با موضوعات این نشست‌ها دعوت شوند.
مباحث مطروحه در نشست‌های «مه شکن» در چند سطح قابلیت استفاده خواهد داشت که عبارتند از:
۱. در سطح ملی: منشی برای روشنگری تصمیم‌گیران
۲. در سطح بنگاه‌ها: توسعه تفکر انتقادی و ترمیم تصمیم‌گیرها
۳. در سطح جامعه: اطلاع رسانی و هویت بخشی به ویژگی‌های صنعت خودرو
همچنین می‌توان از مباحث این نشست‌ها با عنوان «پرونده ویژه» در هر یک از شمارگان نشریه تخصصی صنعت خودرو استفاده نمود و موضوعات کپسولی این متون را به عنوان خط سیر تولید محتوا در اختیار تمامی رسانه‌ها فعال قرار داد. با ضبط حرفه‌ای تمامی برنامه‌های «مه شکن» می‌توان هم به مرجعیتی تبدیل شد برای تولید محتوای فکری در صنعت خودروسازی و هم به تولید اثری ماندگار در این عرصه. ضمناً پیشنهاد می‌گردد اجرای نشست‌ها «مه شکن» به صورت برنامه‌ای ورای شرکت سایپا دیده شده تا بتواند اثرگذاری بهتری در اذهان مخاطبان ایجاد نماید.​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش