هر اقدامی که بتواند «ایده» را به «کسب و کارها» متصل نماید در حقیقت توانسته نوآوری را در کسب و کار گسترش دهد؛ نوآوری به معنای اکتشاف و اختراع نیست. نوآوری برداشت و درکی جدید از یک ایده یاعمل است که با عملی ساختن آن در یک سازمان میتوان به صورت یک محصول و یا خدمت جدید ارائه شود. هم چنین نوآوری میتواند شامل تغییر و توسعه محصول یا خدمتی باشد که باعث کارآمد شدن آن شود. شرط لازم برای برای نوآوری تداخل دو عنصر ایده و اجرا است و لازم است ایده خوب با یک اجرای خوب همراه باشد؛ چرا که هرکدام بدون دیگری معنا پیدا نمیکنند.
بیشتر کسب و کارهای موفق معمولا طبق نوآوری و خلاقیت پیش میروند چون این موضوع را میدانند برای اینکه از بازار جهانی پر رقابت فناوری کنار نروند باید همواره نوآورباشند. برای نوآوری همیشه احتیاج به خلق ایده جدید نیست ممکن است کسب و کاری از ایده های نوآورانهی دیگران مانند سکوی پرتابی به سوی خلق محصول، خدمت کاربردی که بیمانند باشند بهره ببرند. به عبارت دیگر آنها از قابلیت نوآوری برای دست یابی به موفقیت بلند مدت بهره میگیرند.
با توجه به نیاز نهفته در زنجیره ارزش صنعت خودروسازی به ایدههای خلاق و نوآورانه؛ اندیشکده خودرو در پی ایجاد سازکاری است تا بتواند به عنوان حلقه رابط عمل کرده تا از یک سو بین «ایدههای نوآورانه» با صاحبان «کسب و کارهای» این صنعت تبادل ایجاد نماید. این اندیشکده معتقد است که: هدف از نوآوری، ارزشآفرینی برای شرکت و کسبوکار است. نوآوری فرصتهای بزرگتری را برای بقا، رشد اقتصادی و موفقیت یک شرکت ایفا میکند. نوآوری یک روش برای بهینه سازی عملیاتها است و باعث ایجاد مزیت رقابتی و تمایز شده و موجب مطرح شدن در بازار میگردد.
اندیشکده خودرو در صدد است نخستین نشست مشترک را در این زمینه برگزار نماید. به همین منظور از تمامی صاحبان کسب و کار در زنجیره صنعت خودرو و افرادی که ایدههای نوآورانه دارند دعوت به عمل میآید که فرمهای مربوطه را تکمیل نموده تا پس از احراز شرایط لازم؛ از اولین برنامه تبادل «ایده» و «سرمایه» رونمایی کند.